حروف بی صدا در زبان انگلیسی شامل 21 حرف است و همانطور که زبان آموزان در جریان هستند زبان انگلیسی شامل 26 حرف الفبا است از این 26 حرف الفبا 5 حرف A,E,I,O,U حروف صدادار هستند و بقیه حروف بی صدا هستند. این حروف بی صدا در زبان انگلیسی حروفی هستند که بدون دخالت حروف صدادار قابل تلفط نیستند. حروف بی صدا آن دسته از حروف هستند که نفس در زمان بیان آن ها در موقع خروج با موانع لبها، دهان، زبان یا حتی دندانها مواجه می شود.

حروف بی صدا و حروف صدادار برای برخی از زبان آموزان گیج کننده است در حالی که برای برخی از زبان آموزان شیرین و مانند یک سرگرمی به آنها نگاه می کنند حتی برخی از زبان آموزان برای اینکه حروف صدادار و بی صدا را فراموش نکنند برای آن ها شعر یا شکل می سازند تا بتوانند با آن شعر یا تصویر این حروف را به یاد بیاورند.

درمورد فیلم inception برای تقویت زبان انگلیسی، بیشتر بدانید.

در زبان انگلیسی دو نوع آوا وجود دارد:

صدادار(مصوت)

بی صدا (صامت)

حروف صدادار بدون قطع شدن از دهان خارج می شوند اما حروف بی صدا هر کدام به نوعی از دهان خارج می شوند و حروف بی صدا شامل:

B    C     D    F     G    H     J     K    L    M    N    P     Q      R    S     T    V    W    X     Z

برای آشنایی بهتر با حروف بی صدا مطالبی را برای زبان آموزان شرح می دهیم:

همه چیز را در زمینه آزمون آیلتس(IELTS)، بدانید.

گوش دادن و تمرین کردن

تشکیل هجا

آواهای بی صدا

تشکیل هجا

 هجا یک واحد از صدا است که هجا معنی را در زبان ایجاد می‌کند. یک حروف صدادار یا حروف بی‌صدا به تنهایی نمی‌توانند تشکیل هجا دهند و باید دو حرف در کنار هم قرار گیرند تا بتوان آن‌ها را یک هجا در نظر گرفت. هجا ها می توانند بیش از یک حروف، بیش از یک حروف بی صدا و یا بیش از حروف صدادار داشته باشند اما آن ها نباید موقع تلفظ کردن بیشتر از یک صدا تولید کنند.

همچنین درمورد زمان حال ساده (simple present tense)، بیشتر بخوانید.

مثال:

Maker

این کلمه دو هجایی است به این دلیل موقع تلفظ آن دو صدا تولید می شود هجای قسمت اول Mak که تشکیل شده از یک حرف صدادار و دو حرف بی صدا، و هجای قسمت دوم er است که تشکیل شده از یک حرف صدادار و یک حرف بی صدا.

Show

این کلمه تک سیلابی است تنها یک حرف صدادار دارد آن هم o بوده است و بقیه ی کلمه ها، حروف بی صدا هستند.

Banana

این کلمه سه هجایی است. هجای قسمت اول Ba است و هجای قسمت دوم na است و هجای قسمت سوم نیز na است که هر سه آن ها از یک حرف بی صدا و یک حرف صدا دار تشکیل شده است.