x تبلیغات
زبان انگلیسی

همه چیز درمورد حروف بی صدا در زبان انگلیسی

 

حروف بی صدا در زبان انگلیسی شامل 21 حرف است و همانطور که زبان آموزان در جریان هستند زبان انگلیسی شامل 26 حرف الفبا است از این 26 حرف الفبا 5 حرف A,E,I,O,U حروف صدادار هستند و بقیه حروف بی صدا هستند. این حروف بی صدا در زبان انگلیسی حروفی هستند که بدون دخالت حروف صدادار قابل تلفط نیستند. حروف بی صدا آن دسته از حروف هستند که نفس در زمان بیان آن ها در موقع خروج با موانع لبها، دهان، زبان یا حتی دندانها مواجه می شود.

حروف بی صدا و حروف صدادار برای برخی از زبان آموزان گیج کننده است در حالی که برای برخی از زبان آموزان شیرین و مانند یک سرگرمی به آنها نگاه می کنند حتی برخی از زبان آموزان برای اینکه حروف صدادار و بی صدا را فراموش نکنند برای آن ها شعر یا شکل می سازند تا بتوانند با آن شعر یا تصویر این حروف را به یاد بیاورند.

همچنین درمورد سریال friends برای یادگیری زبان انگلیسی، بیشتر بدانید.

گوش دادن و تمرین کردن

بهترین روش برای تسلط بر حروف های بی صدا این است که به وضوح بشنوید و خیلی تمرین کنید. در حال حاضر سازمان Cambridge English  چند ویدئویی را برای تمرین حروف بی صدا در وب سایت خود منتشر کرده است و آنها شامل نمای نزدیک از دهان هنگام تلفظ این آواها است، بنابراین می توانید با تقلید از این ویدئو ها حروف ها را تمرین کنید.

در سایت Lawless English نیز تمام حروف بی صدا را در قالب آموزش های عالی به همراه تلفظ ضبط شده و مثال هایی ارائه داده است،و اگر زبان آموزی می خواهد تلفظ حروف بی صدا در انگلیسی بریتانیایی یاد بگیرد، می توانند از مثال ها و تمرینات وب سایت  English Radar که مخصوص لهجه بریتیش است ، استفاده کنید.

در ضمن برای تمرین هدفمندانه تر از دوره های speech active استفاده کنید با کمک ابزار های آنلاین این وب سایت قادر خواهید بود تا به تک تک حروف بی صدا گوش دهید  و حتی آنها را ضبط کنید.

/v/

خیلی شبیه حرف بی صدای فوق است. در هنگام بیان آن باید لب بالایی را به دندان‌های پایین فشار داده و هوا را بیرون بدهید. اما باید تارهای صوتی شما در حین انجام این کار به لرزه دربیایند و صدا تولید کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آزمون تافل، بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مثال:

Van               cover

/s/

برای تلفظ آن باید نوک زبان را در قسمت جلویی دهانتان قرار دهید البته نباید آن را لمس کنید و هوا را به بیرون بدمید؛ در ضمن باید دندان‌های خود را کمی باز نگهدارید.

مثال:

Sad              bass

/z/

این صامت نیز با قرار دادن نوک زبان در قسمت جلویی دهان (البته بدون لمس آن) و دمیدن هوا به بیرون تلفظ می‌شود؛ اما برای بیانش باید از تارهای صوتی استفاده کنید.

مثال:

همچنین در زمینه شکل گذشته افعال، بیشتر بدانید.

Buzz                 zap

/h/

تلفظ این صامت آسان نیست؛ چون باید دهان خود را شل کرده و مقداری از هوایی که پشت گلویتان قرار دارد را به بیرون فشار دهید. در این حالت دیگر نیازی به قرار گرفتن زبان در موقعیتی خاص یا ارتعاش تارهای صوتی نیست.

مثال:

Help               ahold

حروف بی صدا و یادگیری آن در زبان انگلیسی

 

حروف بی صدا در زبان انگلیسی شامل 21 حرف است و همانطور که زبان آموزان در جریان هستند زبان انگلیسی شامل 26 حرف الفبا است از این 26 حرف الفبا 5 حرف A,E,I,O,U حروف صدادار هستند و بقیه حروف بی صدا هستند. این حروف بی صدا در زبان انگلیسی حروفی هستند که بدون دخالت حروف صدادار قابل تلفط نیستند. حروف بی صدا آن دسته از حروف هستند که نفس در زمان بیان آن ها در موقع خروج با موانع لبها، دهان، زبان یا حتی دندانها مواجه می شود.

حروف بی صدا و حروف صدادار برای برخی از زبان آموزان گیج کننده است در حالی که برای برخی از زبان آموزان شیرین و مانند یک سرگرمی به آنها نگاه می کنند حتی برخی از زبان آموزان برای اینکه حروف صدادار و بی صدا را فراموش نکنند برای آن ها شعر یا شکل می سازند تا بتوانند با آن شعر یا تصویر این حروف را به یاد بیاورند.

درمورد فیلم inception برای تقویت زبان انگلیسی، بیشتر بدانید.

در زبان انگلیسی دو نوع آوا وجود دارد:

صدادار(مصوت)

بی صدا (صامت)

حروف صدادار بدون قطع شدن از دهان خارج می شوند اما حروف بی صدا هر کدام به نوعی از دهان خارج می شوند و حروف بی صدا شامل:

B    C     D    F     G    H     J     K    L    M    N    P     Q      R    S     T    V    W    X     Z

برای آشنایی بهتر با حروف بی صدا مطالبی را برای زبان آموزان شرح می دهیم:

همه چیز را در زمینه آزمون آیلتس(IELTS)، بدانید.

گوش دادن و تمرین کردن

تشکیل هجا

آواهای بی صدا

تشکیل هجا

 هجا یک واحد از صدا است که هجا معنی را در زبان ایجاد می‌کند. یک حروف صدادار یا حروف بی‌صدا به تنهایی نمی‌توانند تشکیل هجا دهند و باید دو حرف در کنار هم قرار گیرند تا بتوان آن‌ها را یک هجا در نظر گرفت. هجا ها می توانند بیش از یک حروف، بیش از یک حروف بی صدا و یا بیش از حروف صدادار داشته باشند اما آن ها نباید موقع تلفظ کردن بیشتر از یک صدا تولید کنند.

همچنین درمورد زمان حال ساده (simple present tense)، بیشتر بخوانید.

مثال:

Maker

این کلمه دو هجایی است به این دلیل موقع تلفظ آن دو صدا تولید می شود هجای قسمت اول Mak که تشکیل شده از یک حرف صدادار و دو حرف بی صدا، و هجای قسمت دوم er است که تشکیل شده از یک حرف صدادار و یک حرف بی صدا.

Show

این کلمه تک سیلابی است تنها یک حرف صدادار دارد آن هم o بوده است و بقیه ی کلمه ها، حروف بی صدا هستند.

Banana

این کلمه سه هجایی است. هجای قسمت اول Ba است و هجای قسمت دوم na است و هجای قسمت سوم نیز na است که هر سه آن ها از یک حرف بی صدا و یک حرف صدا دار تشکیل شده است.

حروف صدادار در زبان انگلیسی را بیشتر بشناسید

 آشنایی با حروف صدادار در زبان انگلیسی از اهمیت زیادی در یادگیری برخوردار است. تشخیص دادن این حروف و دانستن تفاوت‌های آن‌ها با حروف بی‌صدای زبان انگلیسی هم در تلفظ کلمه‌ها و هم در تشخیص حروف تعریف مناسب برای هر کلمه برای زبان آموزان بسیارمفید است. در این مقاله قصد داریم حروف صدادار در انگلیسی را تعریف کرده و تفاوت آن‌ها را با حروف بی‌صدا بررسی کنیم. حروف صدادار در انگلیسی معمولا به عنوان حروفی تعریف می‌شوند که جزو حرف‌های بی‌صدا نیستند. حروف صدادار وقتی به وجود می‌آیند که نفس ما بدون هیچ مانعی از حنجره و دهان بیرون بیاید، وقتی موقع تولید صدا، دهان یا دندان‌های ما جلوی صدا را بگیرند، به صدای تولیدشده حرف بی‌صدا می‌گوییم. در ادامه این مطلب آموزشی از سری مقالات آموزشی سایت انگلیسی با دکتر منوچهرزاده همراه باشید

E

/ “e،/i :  بلند

این گونه فونیک نشان دهنده ی صدای (ای بلند) است.

مثال:

To be

English

Sea

Evil

Feet

/e/

در زمینه افعال در زبان انگلیسی، بیشتر بدانید.

یک نوع مصوت کوتاه و همان e محسوب می شود این حروف عموما در کلمات تک بخشی یافت می شوند.

مثال:

Them

Head

Red

Dress

Bed

/ə:/

شوا یا schwa : یک حرف صدادار رایج در زبان انگلیسی است که در بسیاری از کلمات یافت می شود و این یک حرف صدادار کاهشی است و در بسیاری از کلمات در بخش نهایی یافت می شود.

مثال:

Mother

Father

O

/ɒ/

به صورت آ کوتاه خوانده می شود.

همه چیز را درمورد ضمایر در زبان انگلیسی، بدانید.

مثال:

Off

On

Hot

/ɔ:/

اگر با یک r دنبال شود به صورت”  ﹹ ” بلند تلفظ می شود.

مثال:

Pork

Storm

Store

Short

More

Lord

/ə:/

شوا، اگر قبل از آن w و بعد از آن حرف r آمده باشد و همچنین در حروف صدادار نهایی هم استفاده می شود.

همچنین شما می‌توانید برای کسب دانش بیشتر در زمینه اسامی در زبان انگلیسی، اینجا کلیک کنید.

مثال:

Word

World

For

Preparation

/ʌ/

اگر قبل از آن w یا c و بعد از آن با یک n دنبال شده باشد. صدای آ بلند می دهد.

مثال:

Month

Monk

Money

Onion

حروف صدادار بلند، حروفی هستند که تلفظ آن‌ها درست مانند اسم‌ شان است. حروف صدادار بلند در زبان انگلیسی بسیار پرکاربرد است و یادگیری آن‌ها شاید در ابتدا برای زبان آموزان کمی گیج‌کننده باشد اما روش‌هایی برای ساخت این حروف وجود دارد که یادگیری آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

حروف صداداری که تلفظ بلند دارند، معمولا با حرف صدادار دیگری همراه می‌شوند که اغلب خوانده نمی‌شوند. در کلمه‌هایی مانند late و tuneحرف e به آخر کلمه اضافه شده تا روی حرف صدادار قبلی خود تاثیر بگذارد و تلفظ آن را بلند کند.

زبان انگلیسی و حروف صدادار

 

هر زبان آموزی اگر می خواهد زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرد باید حروف صدادار را در زبان انگلیسی بشناسند این کار  باعث یادگیری بهتر نکات گرامری و همچنین مکالمه اصولی برای زبان آموز می شود.

همچنین برای شمارش تعداد بخش یا سیلاب‌های موجود در هر کلمه باید حروف صدادار را بشناسیم! حروف صدا دار در زبان انگلیسی شامل 5 حرف هستند.

A

صدای کوتاه a//

وقتی که یک حرف صدادار بین دو حرف بی صدا قرار می گیرند یا به قول معروف در بین صدادارهای بسته از دو طرف از دو طرف قرار می گیرد وجود دارد و به صورت آ بلند تلفظ می شود.

مثال:

At

Can

Bad

Hand

Cat

Matter

صدای کوتاه /ɔ/

همه چیز را درمورد زمان ها در زبان انگلیسی، بدانید.

این صدا در همه ی کلمات وجود دارد که با یک حرف بی صدا یا صدادار سایلنت تمام می شود و تلفظ نمی شود. همچنین در کلمات تک بخشی و کلماتی که r بعد از aقرار می گیرد، وجود دارد و به صورت آ بلند تلفظ می شود.

مثال:

Car

Farm

Paris

Walk

Arm

Wasp

صدای /er/

زمانی این گونه تلفظ می شود که فرمول زیر باشد،

حرف بس صدا + a + حرف بی صدا

مثال:

Case

Flavor

Ate

Name

I

/ai/

 مصوب ترکیبی با کلماتی که در یک بخش با این حروف همراه می شوند،

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افعال بی قاعده و اهمیت آن ها در زبان انگلیسی، می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

Gn, id, nd  یا gh و به صورت آی تلفظ می شوند.

مثال:

Mine

Fight

Night

Mild

Right

/I/ کوتاه

زمانی که i در بین دو صامت یعنی حروف بی صدا قرار می گیرد به صورت آی کوتاه خوانده می شود.

مثال:

In

To hit

Minute

Kit

Kidneys

/ə:/

در قسمت هایی بین دو حروف بی صدا قرار می گیرد.

مثال:

President

Experiment

/aiə/

که با یک “r” در یک قسمت باز کلمه دنبال می شود و به صورت آی خوانده و تلفظ می شود.

مثال:

Hire

Fire

To require

U

/u:/

اگر در بخش هایی همراه با دو حرف بی صدا آید و یا گاهی هم با یک “I” یا یک “r” قبل از آن همراه باشد. صدای ” ﹹ ” بلند می دهد.

مثال:

Rude

Flu

Spruce

/u/

در قسمت های بی صدا اگر با یک I یا II دنبال شود صدای او می دهد.

درمورد تماشای فیلم و سریال برای یادگیری زبان انگلیسی، بیشتر بدانید.

مثال:

Pull

/ʌ/

شبیه به یک a باز تلفظ می شود  در این مورد همچنین استثناعاتی هم وجود دارد، اما این ها قوانین اصلی هستند.

مثال:

Luck

Cut

Up

/ju:/ یا /ju/  در یک بخش باز و بی صدا.

مثال:

Volume

Revenue

صفحه قبل 1 صفحه بعد