حروف بی صدا در زبان انگلیسی شامل 21 حرف است و همانطور که زبان آموزان در جریان هستند زبان انگلیسی شامل 26 حرف الفبا است از این 26 حرف الفبا 5 حرف A,E,I,O,U حروف صدادار هستند و بقیه حروف بی صدا هستند. این حروف بی صدا در زبان انگلیسی حروفی هستند که بدون دخالت حروف صدادار قابل تلفط نیستند. حروف بی صدا آن دسته از حروف هستند که نفس در زمان بیان آن ها در موقع خروج با موانع لبها، دهان، زبان یا حتی دندانها مواجه می شود.

حروف بی صدا و حروف صدادار برای برخی از زبان آموزان گیج کننده است در حالی که برای برخی از زبان آموزان شیرین و مانند یک سرگرمی به آنها نگاه می کنند حتی برخی از زبان آموزان برای اینکه حروف صدادار و بی صدا را فراموش نکنند برای آن ها شعر یا شکل می سازند تا بتوانند با آن شعر یا تصویر این حروف را به یاد بیاورند.

همچنین درمورد سریال friends برای یادگیری زبان انگلیسی، بیشتر بدانید.

گوش دادن و تمرین کردن

بهترین روش برای تسلط بر حروف های بی صدا این است که به وضوح بشنوید و خیلی تمرین کنید. در حال حاضر سازمان Cambridge English  چند ویدئویی را برای تمرین حروف بی صدا در وب سایت خود منتشر کرده است و آنها شامل نمای نزدیک از دهان هنگام تلفظ این آواها است، بنابراین می توانید با تقلید از این ویدئو ها حروف ها را تمرین کنید.

در سایت Lawless English نیز تمام حروف بی صدا را در قالب آموزش های عالی به همراه تلفظ ضبط شده و مثال هایی ارائه داده است،و اگر زبان آموزی می خواهد تلفظ حروف بی صدا در انگلیسی بریتانیایی یاد بگیرد، می توانند از مثال ها و تمرینات وب سایت  English Radar که مخصوص لهجه بریتیش است ، استفاده کنید.

در ضمن برای تمرین هدفمندانه تر از دوره های speech active استفاده کنید با کمک ابزار های آنلاین این وب سایت قادر خواهید بود تا به تک تک حروف بی صدا گوش دهید  و حتی آنها را ضبط کنید.

/v/

خیلی شبیه حرف بی صدای فوق است. در هنگام بیان آن باید لب بالایی را به دندان‌های پایین فشار داده و هوا را بیرون بدهید. اما باید تارهای صوتی شما در حین انجام این کار به لرزه دربیایند و صدا تولید کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آزمون تافل، بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مثال:

Van               cover

/s/

برای تلفظ آن باید نوک زبان را در قسمت جلویی دهانتان قرار دهید البته نباید آن را لمس کنید و هوا را به بیرون بدمید؛ در ضمن باید دندان‌های خود را کمی باز نگهدارید.

مثال:

Sad              bass

/z/

این صامت نیز با قرار دادن نوک زبان در قسمت جلویی دهان (البته بدون لمس آن) و دمیدن هوا به بیرون تلفظ می‌شود؛ اما برای بیانش باید از تارهای صوتی استفاده کنید.

مثال:

همچنین در زمینه شکل گذشته افعال، بیشتر بدانید.

Buzz                 zap

/h/

تلفظ این صامت آسان نیست؛ چون باید دهان خود را شل کرده و مقداری از هوایی که پشت گلویتان قرار دارد را به بیرون فشار دهید. در این حالت دیگر نیازی به قرار گرفتن زبان در موقعیتی خاص یا ارتعاش تارهای صوتی نیست.

مثال:

Help               ahold